Zapowiedzi #5/14

Obrazek zaczerpnięty z internetu

Maj! Nadszedł cudowny maj! A dlaczego tak się cieszę? Bo... jest TYLE cudowności w premierach książkowych, że ja już się doczekać nie mogę! Same perełki, i teraz co tu wybrać w zapowiedziach? Mnie aż już oczka bolą od patrzenia się w te okładki... To chyba jeden z lepszych miesięcy - jeśli chodzi o książki dla mnie. Ale też najgorszy - bo skąd ja wezmę tyle funduszy, by to zakupić?! Wydawnictwa poszalały na Warszawskie Targi Książki - bo głównie przed nimi ukaże się wieeele książek... A szczególnie dużo jest tutaj akurat dalszych części... Gotowi, by mieć pusto w portfelu? ;P No to zaczynamy!




Tytuł: Elita
Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 21 maja

Po przeczytaniu "Rywalek" tylko odliczam dni, kiedy do księgarń trafi część druga! A jak tylko wezmę w łapki to będę się cieszyć jak małe dziecko i choćbym miała stos innych książek - ta pójdzie na pierwszy ogień! By znów zatopić się w baśniowej historii... sukniach... no i Maxonie :P Cieszy mnie też, że wydawnictwo postanowiło zachować oryginalną okładkę - jest cudna i czerwona! Teraz czekać na (prawie) koniec miesiąca... a potem zarwać noc, by czytać - to mój plan. Totalne MUST HAVE. I tak długo wytrzymałam, bo mogłam przeczytać już dawno e-booka...

~--------------------------~


Tytuł:
 Władcy czasu
Autor: Alexandra Monir

Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 28 maja


Kontynuacja "Poza czasem", na którą też czekam. Ciekawi mnie, jak dalej potoczy się akcja tej historii. No i przede wszystkim może uzyskam odpowiedzi na kilka pytań, które pozostały po przeczytaniu jedynki - bo parę wątków nadal jest niewyjaśnionych. Zastanawia mnie również, czy i w tej książce znajdzie się muzyka, piosenki, spodobało mi się i odróżnia to książkę od innych z podróżami w czasie.


~--------------------------~


Tytuł:
 Szturm i grom
Autor: Leigh Bardugo
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Premiera: 21 maj

"Cień i kość" była dobrą lekturą, dlatego z chęcią sięgałbym po jej kontynuację, by poznać dalszą historię Aliny, Mala oraz Darklinga. No i chciałabym się dowiedzieć więcej o świecie Griszów. Czym autorka zaskoczy nas w drugim tomie? Już niedługo się przekonamy!

~--------------------------~


Tytuł:
 Pierwszy dotyk ognia
Autor: Jeaniene Frost

Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Premiera: 12 maj


Jest to książka, której autorkę możecie znać z serii o półwampirzycy Catherinie Crawfield - "Nocnej Łowczyni". Książki te bardzo mi się spodobały i nadal jestem zła, że kurka nie wydali wszystkich w Polsce! Ale miło będzie poczytać coś innego tej autorki - bo pomysły i lekkie pióro to ona z pewnością ma i łączy je z dobrym humorem ;) Mam nadzieję, że choć trochę dotrzyma kroku poprzedniej serii.


~--------------------------~


Tytuł:
 Zapomniana księga. Strażnik
Autor: Paulina Hendel
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Premiera: 21 maj

Francja, eksplozja piramidy pod Luwrem... i koniec znanego i pięknego świata, a początek ery stworów i demonów. Zapowiada się fajna postapokaliptyczna przygoda, a dawno nie miałam okazji czytać takiej powieści. No i szok, ponieważ autorką okazuje się być polska pisarka, więc z jeszcze większą chęcią chciałabym przeczytać.

~--------------------------~


Tytuł:
 Pakt złodziejki
Autor: Ari Marmell
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Premiera: 30 maj

Złodziejka tracąca wszystko i bóstwo... czyli świetna porcja fantastyki z odrobiną młodzieżówki. Z miłą chęcią przeczytam tę książkę, bo bardzo mnie zaintrygowała swym opisem.


~--------------------------~


Tytuł:
 Strażniczka krwi
Autor: Tessa Gratton
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Premiera: 21 maj

Niedawno przeczytałam tę książkę (recenzja niebawem) i po prostu aż mnie ciekawi co autorka pokaże w drugim tomie... Ale więcej nic nie powiem, bo dowiecie się z recenzji, która mam nadzieję pokaże się jeszcze w maju xD Ale co już mnie razi - okropna okładka, była lepsza koncepcja II części ;///

~--------------------------~


Tytuł: Przebudzona o świcie
Autor: C.C. Hunter

Wydawnictwo: Feeria
Premiera: 21 maj


Pamiętacie "Urodzoną o północy"? To jest właśnie drugi tom tej serii! Z chęcią poznam dalsze losy Kylie i jej mocy. Może w końcu dowiemy się, jak wyglądają te tajemnicze Wodospady Cienia? Pierwsza część sprawiła, że miałam lekkie i udane popołudnie - mam nadzieję, że i druga część będzie taka, a nawet lepsza ;)


~--------------------------~


Tytuł:
 Czarownica
Autor: Elizabeth Hessler
Wydawnictwo: Dream Books
Premiera: 21 maj

Bo od czasu do czasu trza być dzieckiem! A tak serio to lubię wracać do tych bajek Disneya... A przeczytać raz jeszcze "Śpiącą Królewnę", tyle że oczami czarownicy? Już chcę przeczytać! Ale powiem, że o wydawnictwie pierwsze słyszę xD No i nie mogę doczekać się filmu, w którym rolę złej czarownicy gra Angelina Jolie!


~--------------------------~


Tytuł: Klejnoty elfów
Autor: Clarissa Black

Wydawnictwo: Novae Res
Premiera: 5 maj


To że lubię elfy już chyba wiecie, prawda? No więc, jak tylko przeczytałam opis, stwierdziłam, że muszę przeczytać! Gwardia vs Zakon? Hmm... może być ciekawie... A jeszcze taka piękna okładka! Z chęcią poczytam xD


~--------------------------~


Tytuł:
 Alicja i Lustro Zombi
Autor: Gena Showalter
Wydawnictwo: Mira
Premiera: 21 maj

Kontynuacja "Alicji w krainie zombi"... Yhm... cóż w grudniu książkę przeczytałam... (Nie nie jesteście sklerotykami - jeszcze nie było recenzji xD). Ale z pewnością chcę poznać dalsze losy tytułowej Alicji i co autorka wymyśli w kolejnym tomie... (obiecuję, że naprawdę kiedyś w końcu napiszę recenzję jedynki...) Ale nie zbyt bardzo podoba mi się okładka - jedynka ma o wiele lepszą! Ale efekt lustra jest fajny.

~--------------------------~



Tytuł:
 Tożsamość Rodneya Cullacka
Autor: Przemek Angerman
Wydawnictwo: Uroboros
Premiera: 21 maja



Zaciekawił mnie opis a znalazłam przypadkiem w premierach... Zbyt dużo s-f nie czytuje, ale jakoś mnie zachęciły dwa słowa - "wszechświatową rebelię". Czyli może być rozruba :D No i to, że rządzący zmieniają profile tożsamości swemu społeczeństwu? O czymś takim w książkach chyba mowy nie było... No a Uroboros nie wydaje byle czego ;)



No i to byłoby na tyle... dość sporo się tego zebrało, a jak mówię to tylko te perełki z perełek... bo ja bym mogła dalej wymieniać xD

Rada dla was: od 20 maja zamknijcie się w komórkach, bo kurka wodna! 21 maja to jakiś dzień wszystkich premier! (wiem, że to dlatego, że przed Targami w Wawie...) no ale ludzie! Co taki biedny mol książkowy ma zrobić? Chyba jedynie obrabować bank, portfel babci, czy sklep spożywczy...

Czekacie na coś z tych wyżej przedstawionych książek?
Albo macie swoje typy na które czekacie?
Piszcie!

34 komentarze:

  1. Pisałam już na kilku blogach, napiszę i tu: jakoś w maju nigdzie nie widzę nic dla siebie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo w większości to dużo fantastyki i młodzieżówek na maj jest, wiec jeśli komuś ta tematyka nie pasuje... to faktycznie jakoś nic ciekawego nie ma :)

      Usuń
  2. Elita, Władcy czasu i Alicja i Lustro Zombi - czekam! <3
    No i na film "Czarownica"! :D
    https://www.facebook.com/A.K.Michalska

    OdpowiedzUsuń
  3. No masz całkowitą rację - już sama nie wiem, co bardziej chcę przeczytać xD Szkoda tylko, że większość to kontynuacje książek, których jeszcze nie zdążyłam przeczytać, zakupić... :( I czekam w takim razie z niecierpliwością na 21 maja - datę, w której wyzbędę się chyba wszystkiego z portfela :P

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też niestety tak mam, więc patrzę tylko na te, które udało mi się przeczytać :)

      Usuń
  4. Z nieciepliwością czekam na Elitę oraz Przebudzoną o świcie, reszta jakoś mnie nie obchodzi :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko mnie zainteresowało!
    Nie wiem co już mam przeczytać xD

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze trzy pozycje: MUST HAVE. Maj obfituje w wspaniałe premiery. A mój portfel płacze w kąciku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój portfel już dawno świeci pustką... ://

      Usuń
  7. W maju jest w czym wybierać, z tego co zauważyłam niektóre książki pokryły się z moimi przygotowanymi zapowiedziami ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. :) jest w czym wybierać, muszę szybko czytać Rywalki, bo tu już Elita akatuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na wszystkie tytuły czekam z niecierpliwością!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle cudowności! Tyle cudowności! Nie no Marcela, ja przez Ciebie na zawał zejdę xD Całe szczęście, że od 21 do Targów jeden krok (a właściwie 3) to przynajmniej kusić nie będzie aż tak bardzo :) Niemniej nowości genialnie się zapowiadają! Już się nie mogę doczekać :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz.... (od następnych zapowiedzi pod koniec dopiszę, że nie odpowiadam za zawały) xD

      Usuń
  11. Tak długo się zbierałam do ,,Rywalek'', że już niedługo wychodzi druga część xD Nie no, muszę się zmotywować i w końcu przeczytać ^^ A okładki są cuuuudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz! Jedna z moich faworytów tego roku! <3

      Usuń
  12. Elita i Władca czasu będą moje :) Już nie mogę się doczekać, może na warszawskich Targach Książki uda mi się je kupić.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czekam na Elitę, może przeczytam Szturm i Grom :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne pozycje. Jeśli udałoby mi się zdobyć "Rywalki" to z pewnością chciałabym przeczytać "Elitę". Na razie poluję na "Rywalki". ;D Pozdrawiam, Marcelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poluj, poluj, bo to świetna książka! :D

      Usuń
  15. A ja czekam na książkę Pratchetta, nie wymienioną przez Ciebie - "Para w ruch". Chyba nie wytrzymam do piętnastego, to będą dłuuuugie dni... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety z Panem Pratchettem jeszcze się nie poznaliśmy, a chciałabym zacząć od tych starszych dzieł, a nie najnowszych :)

      Usuń
  16. Chyba nic dla siebie nie widzę, ale może przyszłe recenzje zachęcą mnie do sięgnięcia po coś z tego zestawienia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zainteresowała mnie "Zapomniana księga. Strażnik". Będę na nią polować...

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie mogę tutaj wchodzić ;ccc Tyle cudowności !! o.O
    Najbardziej to ja nie mogę się doczekać "Przebudzona o świcie". :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Eeej, jakoś tak na wszystko nabrałam ochoty. Ale szczególnie szybko chcę zapoznać się z Rywalkami, bo tyle dobrego o nich słyszałam ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiedziałem, że będzie tu ,,Elita" ! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Mój Boże, ile wspaniałości. "Elita" oczywiście i u mnie pójdzie na pierwszy ogień. "Rywalki" były po prostu świetne i liczę, że drugi tom też wzbudzi we mnie takie odczucia. Muszę wreszcie zapoznać się z "Poza czasem", "Urodzoną o północy" oraz "Magią krwi". Wręcz MUSZĘ przeczytać "Pakt złodziejki". "Pierwszy dotyk ognia" może być dobry. "Czarownica" będzie na pewno ciekawą odmianą. "Klejnoty elfów" zachwycają mnie okładką, oby treść nie okazała się kiepska. "Alicja i Lustro Zombi" na 100% przeczytam, ponieważ pierwszy tom był przecudowny :)
    Ten maj to jednak będzie wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dużo, dużo fantastyki <3 widzę tutaj większość kolejnych części, muszę najpierw się zapoznać z pierwszymi tomami :D

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń