Zapowiedzi #5/15

Źródło

Hej ho! W ten radosny i wolny piątek maja! Nie wiem jak Wy, ale ja mam tydzień wolnego... i zamierzam przeznaczyć go na czytanie! Tak zielono przez ostatni tydzień się zrobiło, że może nawet wyjdę na dwór – o ile nie będzie padać, jak dziś.

Oczywiście trzymam kciuki za maturzystów – dziś możecie już wybrać dla siebie nagrodę, jaką zafundujecie sobie po egzaminach.
Już na dzień dobry mogę Wam powiedzieć, że kilka perełek jest... a i Targi w Warszawie są, to też premiery się szykują... To co? Ciekawi, co też maj nam przyniesie?




Tytuł: Magisterium. Próba żelaza
Autorzy: Cassandra Clare, Holly Black
Wydawnictwo: Albatros
Premiera: 13 maja

Cassandra Clare to jedna z moich ulubionych autorek! Jak więc nie miałabym sięgnąć po jej kolejną powieść, której jest współautorką? Aż  jestem ciekawa, co wyjdzie z tego duetu! Bo po opisie zapowiada się ciekawa książka, z dużą dawką magii oraz przygody w jednym! Mam nadzieję, że obie autorki wykażą się kreatywnością i fantazją.

~--------------------------~


Tytuł: Następczyni

Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 13 maja

Książka której nikt się nie spodziewał – w końcu miała być trylogia
! A jednak się pojawiła i to w cudownej szacie graficznej oraz zupełnie innej, ale podobnej fabule. W końcu będziemy mogli poczytać o chłopcach moje panie! I to w dużej dawce! Po skończeniu trzeciej części naprawdę się cieszyłam, że to jednak nie koniec. Oby tylko książka była nadal utrzymana w takim baśniowym klimacie!

~--------------------------~


Tytuł:
 Sny bogów i potworów. Tom 1
Autor: Laini Taylor
Wydawnictwo: Amber
Premiera: 28 maja

Ależ ja się cieszę, że wydawnictwo postanowiło jednak wydać trzecią część „Córki dymu i kości”! Teraz w końcu mogę przeczytać dwójkę (wcześniej stwierdziłam, że nie opłaca mi się skoro, nie będę mogła przeczytać finału...) A tu się jeszcze okazuje, że wydawnictwo postanawia wydać raz jeszcze poprzednie części, więc nie będę musiała jej szukać! Po prostu wybornie!

~--------------------------~


Tytuł: Maybe Someday

Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 18 maja

Po przeczytaniu „Hopeless” pokochałam twórczość tej autorki! Teraz powoli kompletuje jej inne powieści i bardzo się cieszę, że wydawnictwo postanowiło wydać kolejną książkę spod pióra tej pisarki. Opis zapowiada się naprawdę fajne i zupełnie trafia w mój gust, dlatego też nie mogę się doczekać, kiedy trafi w moje rączki! <3 Totalny MUST HAVE!


~--------------------------~


Tytuł:
 Geek girl. Japońska katastrofa
Autor: Holly Smale
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 6 maja

Jeszcze nie miałam możliwości zetknięcia się z tomem pierwszym – „Geek girl. Modelka z przypadku” – ale bardzo chcę i mam nadzieję, że w najbliższym czasie przeczytam obie części. Ta seria już po opisie wydaje się mieć wiele humoru! No i do tego odrobina mody, którą w małym stopniu się interesuje brzmi świetnie.

~--------------------------~


Tytuł: Alicja królowa Zombi

Autor: Gena Showalter
Wydawnictwo: Mira
Premiera: 6 maja

Trzeci tom „Alicji w krainie zombi” – czyli historii, w której główna bohaterka wcale nie wpada do króliczej nory... a musi walczyć z zombi. Pierwszy tom tej serii już dawno za mną, drugi nadal czeka na półce... a tu już kolejna część! Muszę szybciutko wziąć się za dwójkę! Mam nadzieję, że zombi będzie z tomu na tom coraz więcej!


~--------------------------~


Tytuł:
 Musimy coś zmienić
Autor: Sandy Hall
Wydawnictwo: Pascal
Premiera: 6 maja

Okładka trochę podobna do „Eleonory i Parka” Rainbow Rowell... Ale opis zaciekawia. Zwłaszcza, że cała powieść napisana jest z punktu widzenia znajomych głównych bohaterów – takiej książki chyba jeszcze nie było, więc na pewno autorka jest kreatywna. Oby tylko na pomysłowości nie skończyły się pochwały...

~--------------------------~


Tytuł: Między życiem a życiem

Autor: Jessica Shirvington
Wydawnictwo: Dreams
Premiera: 11 maja

Przeskoki między życiami? Coś trochę al'a podwójna osobowość? Kurczę – brzmi naprawdę świetnie! Nie spotkałam się jeszcze z taką fabułą, więc jeśli tylko autorka dobrze włada słowami – zapowiada się coś naprawdę ciekawego i wartego uwagi! Jestem zaintrygowana czy książka okaże się dobrą lekturą.


~--------------------------~


Tytuł:
 Misja Ivy
Autor: Amy Engel
Wydawnictwo: Akapit Press
Premiera: 15 maja

Misja – zabić prezydenta! Nie ma ku temu lepszej okazji, niż zostać żoną jego syna. W końcu rodziny nie podejrzewa się o takie zamiary... No no, szykuje się odważna i pełna akcji książka! Najfajniej by było, gdyby dziewczyna odważył się na ten czyn... ale coś czuję, że powieje schematem miłości i nici z tego. Ale zobaczymy...

~--------------------------~


Tytuł: Zodiak

Autor: Romina Russell
Wydawnictwo: YA!
Premiera: 20 maja

Jak ja dawno nie czytałam książki science fiction! Kiedyś (jeszcze w gimnazjum) strasznie interesowałam się astrologią – do teraz mi to zostało, bo naprawdę uwielbiam patrzeć w gwiazdy, szukać konstelacji itd... Tak książka więc idealnie wpasowuje się w moje gusta! Fabuła zapowiada się konstelacyjnie! xD


~--------------------------~


Tytuł:
 Wielki błękit

Autor: Jennifer Donnelly
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Premiera: 6 maja

Jestem tak średnio przekonana do tej książki... Z jednej strony może być fajna – zaś z drugiej trochę wali kitem. Nie wiem, której strony w końcu posłucham... Syreny to fajny temat, jeśli się dobrze poprowadzi fabułę. Jedno trzeba jednak zaznaczyć – okładka tej powieści jest naprawdę baśniowa oraz majestatyczna.

~--------------------------~


Tytuł: 
Nethergrim
Autor: Matthew Jobin
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 13 maja

Dobra dawka fantastyki też nam się przyda! Zło zostało pokonane, wszyscy świętują, tworzą legendy... a tu nagle okazuje się, że zostało tylko uśpione i powróciło po wielu latach drzemki. Nie wiem jak wy, ale ja jestem ciekawa jak ten cały 
Nethergrim zostanie przedstawiony i czy w pierwszym tomie dowiemy się jak owe zło wygląda...


~--------------------------~


Tytuł:
 Kroniki Spiderwick. Księga pierwsza
Autorzy: Tony DiTerlizzi, Holly Black
Wydawnictwo: Znak
Premiera: 20 maja

Duża dawka fantastycznych stworów? Już podano do stołu! O tej serii fantastycznej dowiedziałam się dopiero niedawno, i to przez powiązanie autorki – Holly Black z „Próbą Żelaza”. Ba! Nawet się okazało, że jest film do tej książki! Trzeba wiec nadrobić zaległości...

~--------------------------~


Tytuł: 
Mercy Miłosierna
Autor: Rebecca Lim
Wydawnictwo: YA!
Premiera: 20 maja

Jak ja lubię czytać powieści o aniołach! A jeszcze bardziej o tych upadłych! Fabuła zapowiada się całkiem ciekawie i nawet po opisie nie wyczuwam, by był tu jakiś romans... wiec fajnie by było poczytać jakąś powieść bez wątku miłosnego w tle.


~--------------------------~


Tytuł:
 Pierwsza noc pod gołym niebem
Autor: Agata Mańczyk
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Premiera: 13 maja

No i na koniec coś rodzimego też musi się znaleźć ;) Sama jestem na profilu turystycznym i mam ciągotki do tzw. wyfruwania z gniazda – uwielbiam podróże, zwiedzanie, podziwianie nowych miejsc... Dlatego zwróciłam uwagę na tę książkę, która de facto określana jest jako „powieść drogi”. Przygody, podróże, autostopy... to moja bajka!

~--------------------------~


Tytuł: Kłamca. Papież sztuk
Autor: Jakub Ćwiek
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Premiera: 6 maja

Jakuba Ćwieka uwielbiam za „Chłopców” i humor, który występuje w serii. Od dawna też kiełkuje swoje postanowienie, by przeczytać również inne powieści spod pióra autora. I seria „Kłamca” jest na pierwszym miejscu, bo tematyka wydaje się naprawdę ciekawa. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się przeczytać :)

~--------------------------~


No i to by było na tyle jeśli chodzi o maj! Ale co by Was pocieszyć – czerwiec zapowiada się jeszcze lepiej (czyt. gorzej)!
Sama chętnie przygarnęłabym większość z tych powieści na swoją półkę...

A Wam co wpadło w oko w maju? Macie już swoje Must have czy must read?
Piszcie!

Ah, no i raz jeszcze – powodzenia maturzyści! Oby ta dawka zapowiedzi dała Wam kopa do jak najlepszych wyników ;)

44 komentarze:

  1. Przeczytam na pewno "Następczynię" i "Alicję" - tak, by zakończyć te serie :D

    No i - "nie dziękuję" za powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale z tego co wiem i jedna i druga będą miały jeszcze po jednym tomie... :)

      Usuń
    2. Będzie coś po "Następczyni"?!
      Tutaj to już właściwie nic nie wiadomo.
      Ale myślałam, że "Alicja" to trylogia!

      Usuń
    3. Tak na naszym PL fp było wspominane o 5 no i w obu przypadkach są zapowiedziane na Goodreads książki... także to jeszcze nie pożegnanie tych serii ;)

      Usuń
  2. Ja na ten miesiąc kategorycznie ograniczam plany co do zakupu nowości. Za dużo książek nieprzeczytanych na półkach stoi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wmawiam sobie to miesiąc... i zawsze się nie udaje xD Zbyt dużo ciekawych książek! ;P

      Usuń
  3. ,,Między życiem a życiem" najbardziej mnie zainteresowała. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zawsze jest z czego wybierać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Info o Snach Bogów i Potworów i mnie zmotywowało do lektury drugiej części trylogii od Laini Tylor. Ogromnie się cieszę, że ta trójeczka jednak u nas wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również i u mnie informacja ta sprawiła, że sięgnę po dwójeczkę :D

      Usuń
  6. Z tego, co widzę ,,Między życiem a życiem" interesuje mnie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile ciekawych nowości! Już mi się oczy zaświeciły!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chyba tylko na Misję Ivy się szykuję :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach "Maybe Someday". Mam nadzieję,że uda mi się ją jeszcze przeczytać pod koniec maja,albo na początku czerwca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, bo zapowiada się niezła lektura po opisie :D

      Usuń
  10. Pojawia się naprawdę sporo fajnych książek! Interesuje mnie Zodiak, Próba żelaza, Nethergrim... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tyle teraz książek wychodzi, że nie wiadomo za co się zabrać. ;) Na pewno spróbuję książki Clare, bo uwielbiam jej serie o Nocnych Łowcach, do tego Hoover, może Cass i kilka innych. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czekam na Próbę Żelaza i Następczynię :) Po Hoover sięgnę, oby nie była to powtórka z Hopeless :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie podobało Ci się "Hopeless"? A "Pułapka uczuć"?

      Usuń
    2. Jeszcze nie czytałam Pułapki, ale mam nadzieję, że będzie lepsza :)

      Usuń
    3. Też jeszcze nie czytałam, więc niestety Ci nie pomogę...

      Usuń
  13. "Następczyni" i "Maybe Someday" moje dwa najlepsze typy na maj. Jestem strasznie ciekawa tych książek! Ale reszta też zapowiada się interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To również i moje dwa największe must have <3

      Usuń
  14. "Maybe Someday", ksiązka Clare i ksiązka Laini Taylor, to 3 pozycję, które chętnie kupię na Targach ;)
    Ps. Będziesz na targach 14-17 maja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plany są... ale zgody rodziców nie mam, więc chyba się nie uda :/

      Usuń
  15. Przeczytam chętnie ksiązkę Jakuba Ćwieka ;>

    OdpowiedzUsuń
  16. Tyle cudowności. Moje egoistyczne czytelnicze serce krzyczy: chcę to wszystko! Idę obrabować świnkę skarbonkę :c

    papierowemiasta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym rabowała... gdyby było co w tej skarbonce rabować :D

      Usuń
  17. Powiem tak... mój portfel w maju będzie pustyy!! Wyczuwam zakupyyy :D
    Czekam niecierpliwie na "Między życiem a życiem", "Maybe someday", "Misja Ivy" itd... Może zdążę przeczytać te wszystkie "MUST HAVE" w życiu :D

    Pozdrawiam,
    books-culture.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobny problem - książek coraz więcej na półkach... a tu czas ucieka do przodu xD

      Usuń
  18. Naprawdę wiele wiele świetnych książek wychodzi w tym miesiącu. Znowu! Ale zobaczymy jak to będzie, może kilka uda mi się przeczytać. Najbardziej interesuje mnie długo wyczekiwany 3 tom "Córki dymu i kości" oraz "Musimy coś zmienić", mam nadzieję, ze te dwie książki trafią do mnie niedługo.

    http://mianigralibro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, by znalazły adres i trafiły do Ciebie ;)

      Usuń
  19. Nie mogę się doczekać „Maybe someday”, „Następczyni”, Clare, Hall i jestem bardzo ciekawa „Nethergrim” :) A wybierasz się może na targi?

    OdpowiedzUsuń
  20. Najbardziej to czekam chyba na "Alicję..." i "Musimy coś zmienić"
    http://chcecosznaczyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Obiecałam sobie ograniczyć zakupy nowości książkowych w tym miesiącu, ale plan ten chyba skończy się fiaskiem. Moja domowa biblioteczka znowu powiększy się o kilka egzemplarzy, mimo,że mam trochę nie przeczytanych tytułów. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten plan chyba zawsze skazany jest na fiasko u moli książkowych... :D

      Usuń
    2. Racja i nie ma co na to poradzić ;D

      Usuń
  22. Fabuła "wali kitem"? Rozbroiłaś mnie tym tekstem, serio ;)
    A tak poważnie, Maybe someday i Mercy to moje must have, co do reszty mam mieszane uczucia i będę czekac na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mi się udało - bo taki był zamiar :D Ale taka też prawda... troszkę wali xD

      Usuń
  23. Jeśli bierzesz udział w takich tagach, to nominowałam Cię do jednego z nich: http://my-opinion-of-books.blogspot.com/2015/05/courtship-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń