Zapowiedź "Ostatnia spowiedź - Tom II" Nina Reichter

Autor: Nina Reichter  
Seria: Ostatnia spowiedź tom 2
Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 26 sierpnia 2013


Ostatnia spowiedź - Tom II


Opis:

Kontynuacja bestsellerowej powieści Niny Reichter. Pełna napięcia, romantyczna opowieść o miłości w szponach show-biznesu. Poznaj tom II cyklu Ostatnia spowiedź. 

Świat Ally Hanningan wali się w posadach, gdy miłość jej życia – rockman Bradin Rothfeld zostaje postrzelony i pada na scenę. Ally jest uczestniczką tamtych zdarzeń. Bezsilność i wspomnienia tamtych chwil na zawsze pozostaną jej najgorszym koszmarem. 
Bradin jest w ciężkim stanie. 
Co więcej, może pożegnać się ze światem sądząc, że dwie najbliższe mu osoby zrobiły mu świństwo. Tylko czy Ally i Tom rzeczywiście są niewinni? 
Rozpoczyna się walka o życie rannego Bradina, a jego bliscy, odliczając feralne godziny, będą musieli zmierzyć się z grzechami, które być może nigdy nie zostaną odpuszczone. 
Tom poprzysięga sobie, że już nie zbliży się do Ally. 
Tylko czy facet, który dotychczas żył bez zasad dotrzyma obietnicy? 

Miłość, zazdrość, show-biznes. Ostatnia spowiedź Poczuj, jak kocha ten, którego kochają tysiące…
~___________________~

Jak wiecie jest to już II tom serii Ostatnia spowiedź. Recenzję pierwszego tomu możecie poczytać <tu>.

Mnie osobiście historia Ally i Bradina bardzo wciągnęła. Poza tym pierwszy tom kończy się w takim momencie, że aż serce boli co się dalej wydarzy.
Jest to fenomenalny romans ze skomplikowanym wątkiem miłosnym i długą podróżą do szczęśliwego happy endu- o ile on będzie ;)

Książka bardzo wciąga, więc dlatego nie mogę doczekać się 20 sierpnia :)

Mogę jeszcze powiedzieć, że tą książką przekonałam osobę nieczytającą do czytania.
Także chyba się opłaca poczytać?

Jedna z moich ulubionych :)

A wy co sądzicie o książce? Ktoś równie mocno jak ja czeka na II tom?

"Kostka" Iza Korsaj






Kostka


Autor: Iza Korsaj 

Seria: Kostka tom 1
Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 22 kwietnia 2013
Gatunek: thriller psychologiczny





Opis:


Nie jestem chirurgiem — rzeźnikiem. Jestem inżynierem Naprawy. Na razie tej zwykłej, od ciała. To od ciebie rozpocznę przygodę z Naprawą umysłu. Prócz zabijania tylko ona jest w stanie mnie zaspokoić. Musi do niej dojść, abym nie został mordercą. Powinieneś być mi wdzięczny. Chcę ci ofiarować nowe, pozbawione ograniczeń życie.

Odklejam Jerry’emu taśmę szybkim pociągnięciem. 

— Pomyśl, z czego mógłbyś zrezygnować w życiu? Czasem trzeba dokonać drastycznych wyborów, by przetrwać. Masz godzinę na konkretną decyzję. Potem zadam ci pytanie. Dalsza terapia rozwinie się w zależności od twojej odpowiedzi. Albo jej braku… Do zobaczenia, Jerry – macham mu ręką. – Jeżeli nie wyzbędziesz się strachu, nie przetrzymasz Naprawy. 
dr Marvin Cross 

Czy Jerry przetrwa Naprawę Marvina? Dlaczego stał się zwierzyną? Jakie obaj skrywają tajemnice? 


„Kostka” to fascynująca podróż w głąb umysłu rasowego psychopaty, opowieść o ewolucji przekonań, wściekłym gniewie i nadziei, a przede wszystkim solidna dawka niebezpiecznej przyjemności podczas śledzenia terapii doktora Marvina Crossa – jakiej nie powstydziłby się sam Pan Układanka z Piły.



55

Grafika zaczerpnięta z internetu



No i kolejna zabawa, o której pierwszy raz słyszę ^^
Za zaproszenie dziękuję Korneli Pikulik z bloga Korci mnie czytanie :) Bardzo dziękuję!


A teraz czas odpowiedzieć na bardzo trudne pytania.... :


Dziesięć książek, które najbardziej mi się podobały:
  1. "Wybrani" C.J. Daugherty
  2. "Intruz" Stephenie Meyer
  3. "Niewolnica" A.M. Chaudière
  4. "Ostatnia spowiedź" - Tom I Nina Reichter
  5. "Nevermore: Kruk" Kelly Creagh
  6. "Miasto Kości" Cassandra Clare
  7. "Złodziej pioruna" Rick Riordan
  8. "Szeptem" Becca Fitzpatrick
  9. "Arisjański fiolet. Cisza" Pola Pane
  10. "Czerwień Rubinu" Kerstin Gier

Dziewięć książek, które mi się nie podobały:
  1. "Bajki robotów" Lem Stanisław
  2. "W pustyni i w puszczy" Sienkiewicz Henryk
  3. "Zmrok" Harvard Lampoon
  4. "Przebudzenie. Walka. Szał." Smith Lisa Jane
  5. "Folwark zwierzęcy" Orwell George
  6. "Dziady" Adam Mickiewicz
  7. "Stary człowiek i morze" Hemingway Ernest
  8. "Randki z piekła" Harrison Kim, Armstrong Kelley, Handeland Lori, Sands Lynsay
  9. "Mrok. Powrót o zmierzchu. Uwięzieni" Lisa Jane Smith

Osiem blogów, które najczęściej odwiedzam:
  1. http://nocne-szepty.blogspot.com/
  2. http://czytadlatetiisheri.blogspot.com/
  3. http://ludzka-sokowirowka.blogspot.com/
  4. http://z-ksiazka-w-chmurach.blogspot.com/
  5. http://poradnikpozytywnegoczytelnika.blogspot.com/
  6. http://ksiazek-swiat.blogspot.com/
  7. http://ksiazkiirecenzje.blogspot.com/
  8. http://smell-of-books.blogspot.com/
Oczywiście odwiedzam, więcej blogów. Ale mus to mus.... Kolejność przypadkowa (poza 1 ;P)


Siedem książek, które chcę przeczytać:

Yyyyy.... tylko tyle?! Chryste! Mam ich ponad 7 razy więcej.....
  1. "Dziedzictwo" C.J. Daugherty [bo pierwsza część była fenomenalna]
  2. Dziewięć żyć Chloe King. Uprowadzona Liz Braswell [bo jestem ciekawa, jak to się dalej potoczy ^^]
  3. Gwiazd naszych wina John Green [bo wszyscy zachwalają]
  4. Łowca Demonów Agnieszka Michalska [bo to polska autorka, bo okładka jest piękna, bo po prostu muszę mieć!]
  5. Ostatnia spowiedź - Tom II Nina Reichter [bo po pierwszej części chcę więcej!]
  6. Znak Ateny Rick Riordan [bo uwielbiam twórczość tego Pana]
  7. Z innej bajki Jodi Picoult, Samantha van Leer [bo nie miałam jeszcze możliwości czytania książek tej autorki, a bardzo bym chciała zacząć od tej]

Sześć powodów by sięgnąć po książkę:
  1. Przenosi nas w inny świat.
  2. Można zapomnieć o problemach.
  3. Okładka kusi.
  4. To lepsze niż podręcznik do matematyki, fizyki, czy historii.
  5. Opis z tyłu skradł nasze serce.
  6. Jestem książkoholiczką :D

Pięć powodów by nie sięgnąć po książkę:
  1. Jest wiele rzeczy do roboty.
  2. Jest nauka.
  3. Nie ma czasu.
  4. Dokucza brat czy rodzice.
  5. Przyjeżdżają goście lub trzeba kogoś odwiedzić.

Cztery miejsca, gdzie najlepiej się czyta:
  1. Łóżko.
  2. Łąka.
  3. Biblioteka.
  4. Poczekalnia u lekarza.

Trzech autorów, na których książki czekasz zawsze za długo:
  1. Jocelynn Drake
  2. Jeaniene Frost
  3. Julie Kagawa

Dwie dobre ekranizacje:
  1. "Igrzyska Śmierci"
  2. "Szkoła uczuć"

Pozdrawiam!

Pod LUPĄ 5 ~ Cudze chwalicie- swego nie znacie ~


Przed chwilką sobie wspomniałam, że dziś piątek ^^
Wy też cichutko jesteście...
Czyżbyście już zapomnieli o naszych piątkowych dyskusjach? :)
Nie ma to jak nagłe olśnienie, jaki będzie temat :D

A dziś pod lupę będziemy brać stare przysłowie zaczerpnięte od Stanisława Jachowicza :


"Cudze chwalicie, swego nie znacie. Sami nie wiecie, co posiadacie"


Żeby nie było wielką patriotką nie jestem :P
Ale już tłumaczę, co mi chodzi po głowie.
Otóż jak to dobrze wiemy, większości się wydaje że Polska książka= zła książka, natomiast zagraniczna książka= rewelacyjna literatura. Ale tu się mylicie! Czasem i te zagraniczne książki to chłamy jakich mało! Nie doceniamy polskich pisarzy, którzy naprawdę potrafią pisać, ale niestety ich kariera się kończy. Brak czytelników jest równoznaczny z zerwaniem umowy przez wydawnictwo... Dlatego czasem się potem dziwimy, że autorzy chowają się za pseudonimami zaczerpniętymi z zagranicy, by nagonić czytelników. Ale gdy prawda wychodzi na jaw czujemy się oszukani...

Kiedyś sama pięknie najeżdżałam na polską literaturę, przez lektury, które musiałam czytać... Nie obraźcie się, ale Sienkiewicz nie jest mi przeznaczony... A "W pustyni i w puszczy" to dla mnie męczarnia. Przez co nie tykałam nic polskiego.
Aż tu nagle wyskoczyło mi czytanie polskich książek i byłam oczarowana. Polacy też mają się czym chwalić w literaturze! Niektóre książki fantastyczne, które miałam możliwość przeczytać są na równi z tymi zagranicznymi, a nawet nasi rodowi pisarze odchodzą od powielania schematów i wymyślają coś zupełnie nowego.

Dlatego bardzo mnie dziwi, że niektórzy potrafią najechać na polską literaturę nie próbując nawet się z nią zaznajomić. To jest oczernianie, bez zapoznaniem się z faktami.

Dlatego popieram S. Jachowicza- chwalimy cudze, a swego nie znamy, nawet nie za bardzo chce się nam z tym zapoznać... Przez co nie wiemy jak cennych autorów posiadamy i w każdej chwili możemy ich stracić, przez brak rzeszy fanów.

Albo wydawnictwa nie za chętnie przyjmują polskich autorów i ich książki, bo wiedzą jak ciężko się wybić...

Ratujmy polski język w literaturze, póki jeszcze możemy!
Bo naprawdę, dla niektórych książek warto :)

A wy co o tym sądzicie? Czytacie coś od naszych rodowych autorów, czy jednak zagraniczni są lepsi? Jesteście za takowym poparciem, czy jednak nie? A jeśli nie czytacie polskich książek, dlaczego- co was zraziło ? Może są tu jacyś autorzy, którzy wiedzą jak to jest ?

Zapraszam do dyskusji!

Grafika zaczerpnięta z internetu

Versatile Blogger Award

Grafika zaczerpnięta z internetu


Dziś zostałam nominowana do zabawy Versatile Blogger Award. Słyszałam już wcześniej o tej zabawie, ale nie była jeszcze wtedy taka powszechna jak teraz ^^
Ogromnie się cieszę, że zostałam do niej zaproszona, ale też hm... odkrywanie mych niecnych sekretów to ciężki orzech do zgryzienia :)

Serdecznie chciałam podziękować Kasi z bloga Poradnik pozytywnego czytelnika i Amy Yamy z Flirty z Książką za nominację do tej zabawy ^^


Zasady:

  1. Podziękować osobie, która nas nominowała u niego na blogu. 
  2. Pokazać nagrodę The Versatile Blogger Award u siebie na blogu (obrazek).
  3. Ujawnić 7 faktów o sobie.
  4. Nominować 10 blogów, które na to zasługują.
  5. Poinformować o nominacji autorów blogów.

A teraz ten ciężki orzech do zgryzienia, czyli 7 faktów z mojego życia :

  1. Moim największym marzeniem jest zwiedzić każdy najmniejszy zakątek świata :)
  2. Jestem duszą artystyczną, więc artystyczny nieład w pokoju to u mnie podstawa- nie tyczy się to regału i komputera ^^
  3. Jestem okrutną optymistą i doradcą szatana (jak mawiał mój ksiądz na religii).
  4. W gimnazjum byłam nazywana kujonem, i wszyscy zawsze uwielbiali mój tornister, w którym były odrobione zadania domowe ;P
  5. Jestem uparta jak osioł, i jak coś obiecam, lub podejmę się czegoś, to to robię nie na 100%, ale na 200% :)
  6. Mój znak zodiaku to panna- drugie użycie tego słowa też do mnie pasuje :)
  7. W podstawówce pisałam bloga ze swoją opowieścią, ale po wakacjach zakończyłam takową działalność.
Mam nadzieję, że takie fakty wam wystarczą- starałam się by nie powielały się z poprzednią zabawą :P

A teraz blogi, które nominuję i bardzo szanuję :)


Pozdrawiam!

"Dziewięć żyć Chloe King. Upadła" Liz Braswell





Dziewięć żyć Chloe King. Upadła


Autor: Liz Braswell
Tytuł oryginału: The nine lives of Chloe King. The Fallen
Seria: Dziewięć żyć Chloe King tom 1
Wydawnictwo: Filia 
Data wydania: 20 marca 2012
Gatunek: fantastyka, science fiction


Opis:

Przechylił jej głowę i zamknął jej oczy.
Następnie wytarł malutkie srebrne ostrze w chusteczkę,
przykucnął obok swojej ofiary i czekał.

Kiedy się ocknie, zabije ją ponownie.

W dniu swoich szesnastych urodzin Chloe orientuje się, że ma bardzo szczególne zdolności.
Zrobi wszystko, by poznać prawdę. 
Musi się spieszyć, ponieważ jej prześladowca cały czas czai się w cieniu, żeby znów ją zabić. 
Bo Chloe ma dziewięć żyć, ale czy to wystarczy…? 

Wyniki konkursu niespodziankowego :)



W końcu po wystawieniu was na ogrom cierpliwości zamieszczam wyniki :)
Bardzo się cieszę, że w konkursie udział wzięło 22 osoby. Więc na 2 książki mieliście niecałe 20% szansy- to takie małe pocieszenie :)
Jak dla mnie wszyscy wygraliście, za to, że w ogóle spróbowaliście swojego szczęścia. Cóż książki miałam niestety tylko dwa egzemplarze... 
Ale jeszcze pomyślimy nad czymś ciekawym ^^
A teraz żeby nie przeciągać przedstawiam "Wybrańców":

Wydawnictwo Borgis wraz z Panem Kołodziejczakiem wytypowali ten oto komentarz:

"Dlaczego ja? Hmm, zacznę od tego, że czytałam już kilka recenzji tej książki i marzę o jej przeczytaniu oraz zrecenzowaniu. Uwielbiam czytać i robię to kiedy tylko mam wolna chwilę. Jest to moja ucieczka i w pewnym sensie wolność. Staje się każdą postacią i właśnie to jest najlepsze. Możliwość wygrania książki to cudo. Dlatego proszę o nią. Pozdrawiam i życzę miłych wakacji!"

Jego autorką jest Ula A. Gratuluję!


A dlaczego? Wydawnictwo odpowiada:"Wybraliśmy tę właśnie osobę ze względu na pozytywne emocje, jakie płyną z jej wypowiedzi. W czasach, w których coraz mniej czytamy, cieszą słowa kogoś, kto przyznaje, że uwielbia czytać, traktując książki jako coś, co daje wolność, energię i optymizm. To dowód na to, że z czytelnictwem w naszym kraju nie jest wcale tak źle, jak twierdzą niektórzy. Dlatego z przyjemnością przekażemy książkę tej właśnie czytelniczce."

A ja miałam problem... Każdy z was napisał coś co mnie zaintrygowało... Ale cóż mus- to mus. A więc po szerokim namyślę wybrałam ten komentarz:

"Czemu ja miałabym wygrać? Hmm... Będę szczera - powodu wielu nie ma, lecz kilka się znajdzie. Po pierwsze pokażę Ci moją biblioteczkę w uproszczonym schemacie: http://img850.imageshack.us/img850/9358/4nl.png
Jak widać jest tam puste miejsce, które czym prędzej musi zostać zapełnione, jeśli nie chcemy, by książki obok się przewróciły strasząc kogoś w nocy - chyba nie chcesz, by ktoś dostał zawału tylko dlatego, że nie było wystarczająco dużo książek na półce, prawda? Po drugie: jestem książkoholiczką. Jak prawdopodobnie się domyślasz, jest to uzależnienie od książek. Jeśli nie przeczytam wystarczająco dużo książek - będę cierpiała psychicznie, a jest teraz taki mały problem: moje zasoby książkowe kurczą się w zastraszającym tempie! Żebyś nie miała wyrzutów sumienia: nie jest to groźne uzależnienie, ryzykuje się tylko rozrośnięciem się wyobraźni do ogromnych rozmiarów, co jest plusem. Trzeci powód: lubię pisać. Czytając mogę podpatrzeć co mi się podoba a co nie w stylu pisania, dowiem się, czego powinnam unikać, a czego nie. Może akurat ta książka nauczy mnie czegoś, jeśli chodzi o triki w pisaniu, i może dzięki niej zostanę sławna? Pomyśl, przyczyniłabyś się wtedy do mojego sukcesu - nie pozostałabym niewdzięczna. Oczywiście byłabyś pierwsza wymieniona w podziękowaniach dla osób, które przyczyniły się do mojej sławy :D :D Skusisz się?? Wystarczy, że książka powędruje do mnie!"

Jego autorką jest Julia K. Gratuluję!

A dlaczego to jej komentarz mnie przekonał?:
Hm... po pierwsze uproszczony schemat skromnej biblioteczki xD

Nie chcę też kogoś wystraszyć, albo gorzej zabić. Choć śmierć od książki to ciekawa propozycja....
Nie chcę też by ktoś ucierpiał psychicznie, lepiej rozszerzać wyobraźnię :)
No i co najbardziej kusi, może przyczynię się do debiutu ? ;D (pamiętaj o egzemplarzu dla mnie!)
A tak serio, to bardzo się uśmiałam i dosadnie mnie przekonałaś :)


Dziewczyny wysyłam wam też za chwilkę wiadomość na meile. Macie 3 dni, by wysłać mi swoje adresy, inaczej będę zmuszona wybrać nowych zwycięzców.

Serdecznie gratuluję!
A pozostałym bardzo dziękuję za udział i zapraszam do konkursu plastycznego z "Niewolnicą".
Może uda mi się coś jeszcze zorganizować, jak tacy chętni jesteście ^^


Pozdrawiam!

"Larista" Melissa Darwood



Larista


Autor: Melissa Darwood 
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Data wydania: 4 kwietnia 2013
Gatunek: paranormal romance







Opis:

Larysa wiedzie spokojne życie w małej miejscowości. Dziewczyna ma tylko jedno marzenie – odnaleźć prawdziwą miłość. 

W dniu swoich osiemnastych urodzin wypowiada życzenie i wkrótce, nieoczekiwanie, napotyka na swojej drodze zabójczo przystojnego, choć niepokojąco tajemniczego Nieznajomego. Mroczne okoliczności spotkania oraz niezwykłe zuchwalstwo mężczyzny budzą w niej sprzeczne uczucia. 

Gdy kilka dni później w jej życiu pojawia się atrakcyjny Daniel, kuszący zniewalającym zapachem cedrowego drzewa, życie Larysy gwałtownie ulega zmianie. Okazuje się, że mimowolny poryw serca w stronę Nieznajomego i toksyczna znajomość z Danielem zagrażają jej życiu. 

Dziewczyna próbuje dociec kim są obaj młodzi mężczyźni. Odpowiedź jednak nie jest wcale prosta. Okazuje się, że obu łączy wspólna przeszłość – niegdyś naznaczeni, toczą do dziś bezkrwawą, choć dramatyczną walkę. Walkę, o której nikt z nas nie ma pojęcia. 

Kiedy Larysa poznaje tajemnice Guardianów i Tentatorów, jej życie nabiera tempa. Finał powieści przynosi bardzo zaskakujące rozwiązanie... 

Dokąd doprowadzi Larysę znajomość z Danielem? Czy może zaufać Gabrielowi? Czy prawdziwa miłość naprawdę przezwycięża wszelkie przeciwności?

Pod LUPĄ 3 ~Wakacyjny szał~



Przyszedł piątek, a wiec czas na kolejną dyskusję!
Jestem bardzo zadowolona, że coraz więcej osób bierze w nich udział ^^
Ostatni temat naprawdę was zaintrygował, więc miałam problem co by tu wymyślić...

Coś mi jednak wpadło do głowy, ale zobaczymy jak do tego podejdziecie.



A więc dzisiejszym tematem jest:

Wakacyjny szał

Tak dziwny temat, więc już tłumaczę co mam na myśli ^^

Jak większość z Was tak i ja mając wakacje postanowiłam sobie, że te 2 miesiące przeznaczę na czytanie książek. Bo jest dużo czasu... Bo do szkoły nie trzeba iść... Bo siedzi się w domu...
A tu proszę! Okazuje się, że jednak nie jest tak kolorowo.
A tu trzeba pomóc w domu, a to idzie się na spotkanie ze znajomymi, a to spacer z psem i tak milion rzeczy zaprząta nas umysł, kradnąc nasz cenny czas... Nasz WOLNY czas....
Słoneczko pięknie świeci, to się w domu siedzieć nie chce. No to co? Leżaczek, książka i na pole! Pff a tu piękne promienie dają w kość, że nic się nam nie chce. Że najlepiej iść nad rzekę, jezioro, morze czy nawet basen i skończyć te męki. I książka idzie na boczny tor...

Z własnego punktu widzenia jestem załamana... Do tej pory od wakacji przeczytałam TYLKO 6 książek... Marne 6 książek... 
Jednakże pomoc w domu też się należy. Czy to garnki pozmywać (nie mam zmywarki :/), czy pomóc przy obiedzie, albo pospędzać czas z rodziną i przyjaciółmi.
Czasu się nie da kupić- niestety.
Liczę tylko, że do początku roku szkolnego uda mi się jeszcze dużo poczytać ;)

Czy was też chwyta taka niemoc ? To słońce... Czy wyjazdy na które jedziecie zabierając książki, stają się tak atrakcyjne i pracowite, że jednak nie macie czasu oddać się lekturze ?
Też się wam wydaje, że mimo obietnic i wolnego czasu jest go tyle samo co w roku szkolnym ? Jednak wakacje nie znaczą pełnego luzu....



Zapraszam do dyskusji i własnej opinii na ten temat !

Grafika zaczerpnięta z internetu

"Cień i kość" Leigh Bardugo




Cień i kość


Autor: Leigh Bardugo 
Tytuł oryginału: Shadow and Bone 
Seria: Trylogia Grisza tom 1 
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Data wydania: 19 czerwca 2013 
Gatunek: fantastyka





Opis:

Ravka, niegdyś potężna i dumna, jest dziś otoczona przez wrogów i rozdarta przez Fałdę Cienia: pasmo nieprzeniknionej ciemności, w której czają się przerażające potwory. Niespodziewanie pojawia się nadzieja: samotna, młodziutka uciekinierka jest kimś więcej, niż się wydaje… 

Alina Starkow nigdy w niczym nie była dobra. Kiedy jednak pułk, z którym podróżuje przez Fałdę, zostaje zaatakowany, a jej najlepszy przyjaciel Mal odnosi ciężkie rany, Alina musi coś zrobić. Odkrywa w sobie uśpioną moc, która ratuje Malowi życie – moc, która może też okazać się kluczem do wyzwolenia wyniszczonego przez wojnę kraju. 

Potęga ma jednak swoją cenę. 

Przemocą oderwana od wszystkiego, co jej znane, Alina trafia na dwór królewski, aby uczyć się na Griszę, członkinię władającej magią elity pod wodzą tajemniczego Darklinga. 

W tym pełnym przepychu świecie nic nie jest takie, jakim się wydaje. Podczas gdy światu grozi ciemność, a całe królestwo liczy na nieujarzmioną i nieprzewidywalną moc Aliny, dziewczyna będzie musiała się zmierzyć z sekretami Griszów… i własnego serca.

"Niewolnica" A.M. Chaudière



Niewolnica


Autor: A.M. Chaudière 

Seria: Niewolnica tom 1
Wydawnictwo: Warszawska Firma Wydawnicza 
Data wydania: 26 czerwca 2013 
Gatunek: fantastyka






Opis:

Piękna kobieta i dwaj niebezpieczni, kochający ją do szaleństwa mężczyźni. Arina – zniewolony mag, Azarel – Mag Aszarte i Severio – Gwardzista Akademii Morza Deszczów… 


Związki, które nie mają prawa przetrwać. 
Uczucie, które nie powinno się narodzić. 
Ludzie, którzy nie mogą się spotkać. 

„Niewolnica” to napisana z niebywałym rozmachem historia o miłości, zdradzie, sile przyjaźni, kobiecości, magii, nienawiści, seksie, dorastaniu, przeznaczeniu. Czytelnika całkowicie pochłonie świat magów, wampirów, czarownic, a także niewolników i ich panów. To całkiem nowy świat, nowy niewolniczy porządek, uprzedmiotowienie i zniewolenie, ludzkie pragnienie władzy nad drugim człowiekiem, sprawdzenia, na ile można upodlić i jak czerpać z tego przyjemność… To czas zakazanych uczuć i silnych emocji. Niespodziewane zwroty akcji, a także sugestywna fabuła wciągają tak bardzo, że ma się ochotę nieustannie śledzić losy bohaterów. A.M. Chaudi
ère wykreowała świat, którego nie chce się opuszczać.

"Alchemik" Paulo Coelho



Alchemik


Autor: Paulo Coelho

Tytuł oryginału: O Alquimista 
Wydawnictwo: Drzewo Babel 
Gatunek: literatura współczesna






Opis:

"Alchemik" otwiera te drzwi w naszej duszy, o których istnieniu wolelibyśmy czasami zapomnieć. Każe marzyć, podążać za własnym powołaniem, podejmować ryzyko, pójść w świat i wrócić wystarczająco śmiałym, by stawić czoło wszelkim przeszkodom. Baśniowa, alegoryczna opowieść o wędrówce andaluzyjskiego pasterza jest tłem do medytacji nad tym, jak ominąć życiowe pułapki, by dotrzeć do samego siebie. 

Alchemia Paula Coelho to tajemna wiedza o prawdzie i jej dwu obliczach. Autor burzy wszelkie bariery bojaźni, które powstrzymują strumień naszych pragnień. Potrzeba "Alchemika" i jego światowy rozgłos są oczywiste, albowiem lektura książki przemienia w złoto nawet najbardziej zaśniedziałe sprężyny ludzkich marzeń.

Pod LUPĄ 2 ~ Pożyczanie książek ~



Jak wiecie dziś piątek :)
A więc czas na kolejną dyskusję!
Bardzo się cieszę, że licznie wzięliście udział w pierwszej, a co lepsze niektórzy zostali zachęceni do przeczytania Trylogii Czasu- co bardzo mnie cieszy.


Dzisiejszy temat nie będzie o żadnej książce, ale ogólnie związany z książkami. Żeby wam tak trochę urożnorodnić. Mam nadzieję, że i ten temat przypadnie do gustu ^^

"Nie rób mi tego" Piotr Kołodziejczak





Nie rób mi tego


Autor: Piotr Kołodziejczak 
Seria: Życia w Życiu tom 3
Wydawnictwo: Borgis
Data wydania: 2008

Gatunek: literatura współczesna





Opis:

Wypadek zmienił życie Anety. Inne środowisko, inne realia i marzenie o odwróceniu biegu wydarzeń, nawet za cenę utraty nowego, udanego związku. W świadomości dziewczyny pozostały sprawy niedokończone, niewyjaśnione i wielka nostalgia. 
Bo, przecież droga, którą niegdyś podążała, została gwałtownie przerwana. Czy takie było przeznaczenie? Kim byłaby dziś, gdyby życie potoczyło się całkiem normalnie? To tajemnica nie dająca Anecie spokoju, inspirująca odważną decyzję o rozpoczęciu wszystkiego od nowa. Czy dostanie od losu swoją szansę...?
Ale to nie ostatnia tajemnica.

Konkurs Wakacyjny :)

Witam wszystkich :)
To się jeszcze chyba nie zdarzyło, by robić kolejny konkurs, gdy pierwszy jeszcze trwa^^ <klik>
No ale cóż... Na pewno nie można się u mnie nudzić :P
Tak więc jest i wakacyjny konkurs, z zupełnie inną formą zadania konkursowego niż ten pierwszy.
Ale za to jaka nagroda! - bardzo gigantyczna :D
Ciekawi Was pewnie okazja ? I tu was zaskoczę- żadna.

No może poza tym, że poznałam pewną interesującą osobę i dzięki jej zaufaniu odbywa się ten konkurs. < Modlimy się, żeby samolot całą ją dowiózł, bo z konkursu klapa ;) >
Tak więc zapraszam!
Dodam, że pomysł na konkurs wyszedł wczoraj wieczorem a dziś już jest realizowany :)


Regulamin konkursu:

  1. Organizatorami konkursu jestem ja Marcela Pomper, właścicielka bloga http://mirror-of--soul.blogspot.com/ oraz autorka A.M. Chaudière.
  2. Fundatorem nagrody jest A.M. Chaudière, której serdecznie dziękuję za zaufanie :)
  3. Konkurs rozpoczyna się od 9 lipca  2013 r.  i trwa do 31  lipca 2013 r. W ciągu 2 następnych tygodni zostaną ogłoszone wyniki.
  4. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby zamieszkałe na terenie Polski, lub mają adres korespondencyjny na jej terenie.
  5. Nagrodami w konkursie jest 1 egzemplarz książki A.M. Chaudière "Niewolnica" wraz z dedykacją i autografem autorki (cena okładkowa 54zł). - Zapowiedź u mnie na blogu <klik>
  6. Zwycięzcę wybiorę wspólnie z autorką i fundatorką za razem tejże książki.
  7. Zwycięzca po ogłoszeniu wyników maja 4 dni na wysłanie mi swojego adresu pocztowego na mojego e-meila (marcela32@onet.eu), bym mogła podać go autorce, w celu wysłania nagrody- jeśli tego nie uczyni nastąpi wybór nowego zwycięzcy.
  8. Książka dla zwycięzcy zostanie najpóźniej wysłana do tygodnia czasu.
  9. Jedna osoba może napisać tylko jedno zgłoszenie.
  10. W konkursie musi wziąć udział przynajmniej 15 osób.
  11. Nie odpowiadamy za zgubienie przesyłki przez Pocztę Polską.
  12. Nagrodę można będzie również odebrać w Rzeszowie prosto z rąk autorki :)
  13. Każdy uczestnik musi zdawać sobie sprawę, że pracę z zadania konkursowego możemy wykorzystać i umieszczać na naszych stronach FB, blogu- i to nie tylko zwycięzcy.
  14. Aby wziąć udział w rozdaniu należy w komentarzu:
  • wyrazić chęć, przez standardowe "zgłaszam się".
  • napisać w komentarzu swojego e-maila (tam również poinformuję zwycięzców o wygranej)
  • należy polubić na FB stronę autorki <klik>
  • można dołączyć do grona obserwatorów / dodać do kręgu / polubić moje FB (ale nie zmuszam nikogo)
  • jeśli ktoś ma bloga  bardzo bym prosiła o umieszczenie baneru konkursowego gdzieś u siebie. A jeśli się go nie posiada można udostępnić post na tablicy na facebooku :)
    (Zależy nam na rozreklamowaniu konkursu)
  • Konieczne jest wykonanie zadania konkursowego podanego poniżej, lecz nie było "podglądania" wykonane zadanie wysyłacie na mojego meila- marcela32@onet.eu
    W tytule pisząc "KOONKURS- Niewolnica", a w treści swój nic pod którym zostawiacie komentarz.
    Zaś w komentarzu co do zadania piszecie, że zostało wysłane, albo że będzie wysłane.

Zadanie konkursowe:

Jako że autorka jest oryginalną osobą, mamy dla Was ciekawe zadanie, choć trzeba się pomęczyć :) A nic na świecie nie ma za lenistwo- przynajmniej u mnie^^ Jak to się mówi? Bez pracy nie ma kołaczy!

Zadanie konkursowe polega, więc na narysowaniu/naszkicowaniu według własnej fantazji i wyobraźni rysunku przedstawiającego fragment, który Wam podamy. 
Będą 2 takie fragmenty do wyboru- byście mieli jakieś ułatwienie ^^

Wiem, że nie każdy ma talent plastyczny, więc uznajemy też programy takie jak Paint itp. Tylko jest jedna prośba- to ma być wasze dzieło, a nie przerobienie jakiegoś obrazka z internetu. Od razu mówię, że takie pracę nie będą brane pod uwagę :)
Technika dowolna- komiks, szkic, rysunek, komputerowo... itp.
A warto się pomęczyć, bo książka jest tego warta z pewnością.

A teraz fragmenty :D

  1. "Arina usłyszała za sobą szybkie, przytłumione kroki, ale nim zdołała się odwrócić, jakaś ręka pchnęła ją gwałtownie na ścianę i docisnęła. Poczuła chropowatą fakturę muru na policzku, a chwilę potem napierający na nią ciężar postawnego mężczyzny. – Jesteś wreszcie – szepnął chrapliwie Azarel prosto do jej ucha.
    Przeszedł ją dreszcz przerażenia. Zacisnęła powieki.
    – Odniosłem wrażenie, że pragniesz się ode mnie uwolnić – ciągnął. – Wiesz, że taka próba byłaby ostatnim pozytywnym epizodem w twym życiu?
    Arina zastanowiła się, czy on oczekuje odpowiedzi. Najwyraźniej nie oczekiwał. Poczuła jego szorstką dłoń wsuwającą się powoli pod jej koszulę. Nacisk na jej ciało zwiększył się do tego stopnia, że ledwie mogła oddychać. Serce waliło jej jak oszalałe, lecz zdusiła w sobie wszelakie interakcje. I tak na nic by się nie zdały.
    "
  2. "Otworzyła oczy i wcisnęła książkę z powrotem na miejsce. Moc Nabyta, pomyślała. Poszukaj czegoś o Mocy Nabytej. Przeszła trzy kroki wzdłuż regałów i zatrzymała się przed oszkloną witryną. Przyłożyła dłoń do szyby. Wejścia do piekieł… Serafini. Diabelskie istoty. Moc Nabyta, początek. Ha! Znalazłam. Ściągnęła brwi. No tak. Tylko jak ją wydostać z zamkniętej gabloty?
    Arina obejrzała mebel dookoła. Był antyczny, solidny i nie zawierał żadnych defektów możliwych do wykorzystania. Westchnęła i oparła czoło o chłodne szkło. Przecież ja mam magię, pomyślała. Odsunęła się o krok i zastanowiła. Jak ma otworzyć zamknięty magicznie rygiel, aby właściciel, który jest magiem, się nie zorientował? Spojrzała na swoje dłonie. Jaskrawe iskierki zaczęły krążyć pomiędzy jej palcami z zawrotną prędkością. Zauważyła, że jej moc samoistnie współgra z jej myślami, co ją zdumiało. Wbiła wzrok w przejrzystą taflę.
    Z daleka czy z bliska?
    A może by tak ją rozpuścić? Cofnęła się kilka kroków i uderzyła plecami w coś twardego.
    To coś chwyciło ją w pasie, a jakaś dłoń zakryła jej usta, tłumiąc krzyk."

Baner konkursowy:

Jeśli ktoś ma jakieś pytania, lub coś jest nie jasne- proszę pytać :)

EDYCJA Z 31.07--> Można uzyskać dodatkowy czas zgłaszając się i pisząc w komentarzu DODATKOWY CZAS, wtedy na pracę czekam do niedzieli tj. 4.08

Serdecznie zapraszam!

Pod LUPĄ 1 ~ Trylogia Czasu ~



Jako, że dziś jestem trochę leniwa poniedziałek rozpoczniemy pierwszym tematem dyskusyjnym :) Tak jak pisałam piątki to dzień w którym na pewno się temat pojawi, ale w inne dni czasami też się będą zdarzały ^^ No chyba, że nam to nie wypali...



Grafika zaczerpnięta z internetu
Dzisiejszym tematem pod lupą jest Trylogia Czasu Kerstin Gier, a raczej ekranizacją Rubinrot ("Czerwień rubinu"- pierwszy tom serii). Ostatnio miałam właśnie szczęście trafić w internecie na ten film. Jest produkcji niemieckiej i niestety u nas chyba nie zamierzają go wpuścić do kin. Książki przeczytałam już dawno o ironio znalazłam też na wakacjach :) Ale to inna bajka... Wracając do tematu- seria bardzo ciekawie napisana, interesująca i oryginalna fabuła, która wciąga.

Ale jak z filmem ?

Cóż... Cyba każdy mol książkowy już wie, że ekranizacja na podstawie książki, nie zbyt bardzo  jest nią jednak. Wiadomo, że reżyser musi pewne fakty pominąć, by dołożyć coś od siebie.
Dlatego ja już nauczona, że idealnie nie będzie wiedziałam czego się spodziewać.


Film nawet nawet ciekawy, ale już po 30 min. zastanawiałam się czy jest o całej serii, czy jednak tylko o pierwszym tomie. Akcja rozwija się szybko, i tak jak mówiłam wiele zostało pominięte. A czekałam na jedną sytuację, której byłam ciekawa...
Niektóre wydarzenia zostały ubarwione, w innych zupełnie zostały zmienione.



Grafika zaczerpnięta z internetu
Bardzo mi się podoba jednak wybór aktorów. No może nie są również zgodni z opisem w książce, ale i tak jestem za Gwendolyn i Gideonem :) Szczególnie za tym kucyczkiem Gideona ^^
Oczywiście zupełnie inaczej wyobrażałam sobie lożę, dziadka Gwen oraz Falka de Villiers'a- takiego  starego prychę z niego zrobili :/

Film w sumie nie był zły, bo też nie liczyłam na dużo. Ale można się było pośmiać :D

Tym którzy nie zapoznali się jeszcze z twórczością pani Kerstin Gier, radzę jednak by się skusili. Jest to bardzo fajna młodzieżowa seria :) Nawet moja już była Pani Dyrektor poleca :D

Jak by ktoś chciał obejrzeć filmy z napisami polskimi- [link] tylko tak jak mówię nie spodziewajcie się nie wiadomo czego :)

Znów tym, co nie czytali- polecam wpierw przeczytać, a potem oglądać :)

Ja jestem człowiekiem, który jak już przeczyta książkę i widzi ekranizację to musi obejrzeć, by porównać, ocenić i po krytykować ^^


A teraz czas na dyskusję!

Kto już oglądał, co sądzi na ten temat, czy jestem aż tak bardzo krytyczna? Jak się podoba książka ? Polecacie, czy odradzacie ? Co się wam podoba/ nie podoba ? Możecie umieszczać recenzję.

Oczywiście ja podaję przykładowe pytania, jak ktoś chce nawiązać do czegoś innego to śmiało ^^ Będzie o czym rozmawiać. No i każdy ma prawo do własnego zdania.
Zobaczymy jak nam pójdzie :) Możecie też proponować własne tematy w komentarzach, na FB, meilem.

Zapraszam do dyskusji!

Grafika zaczerpnięta z internetu

"Ostatnia spowiedź - Tom I" Nina Reichter





Ostatnia spowiedź - Tom I

Autor: Nina Reichter 
Seria: Ostatnia spowiedź tom 1 
Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 15 listopada 2012
Gatunek: romans, młodzieżowe





Opis:

HIT INTERNETU! ZAKOCHAJ SIĘ W HISTORII, KTÓRĄ POKOCHAŁY SETKI LUDZI.

Pełna napięcia, romantyczna opowieść o miłości w szponach show biznesu. Poznaj tom I cyklu Ostatnia spowiedź. 

Bradin Rothfeld jest dziewiętnastoletnim rockmanem. Kobiety w całej Europie wzdychają do jego brązowych oczu i cudownej, niemal dziewczęcej urody. Wracając z trasy koncertowej Brade spóźnia się na przesiadkę i spędza noc na opustoszałym lotnisku. Jeszcze nie wie, że będzie to najdziwniejsza noc w jego życiu. Spotyka wtedy Ally Hanningan. Tajemniczą Amerykankę, która go nie rozpoznaje. Spędzają ze sobą kilka magicznych, niezapomnianych godzin. A późnej wspaniała noc się kończy. 
I oboje już wiedzą, że nie spotkają się więcej. 
Nigdy więcej. 
Bo zbyt mocno czują, co rodzi się między nimi. 

Żadne z nich nie może się teraz zakochać. 
Ally jest zajęta – uwikłana w dziwny związek, z którego na razie nie może się wyplątać, a Brada obowiązuje kontrakt płytowy, który mówi – „prasa nie może odkryć twoich kobiet”. Brade jednak używa podstępu i ciągnie tę znajomość. 
Pozostaje tylko jeden szkopuł. Ally nadal nie ma pojęcia, kim jest Bradin. 
I również skrywa pewien sekret. 
Co zrobi Bradin, pragnąc dziewczyny, której nie powinien nawet tknąć? 

Miłość, zazdrość, show biznes. 
Ostatnia spowiedź.
Poczuj, jak kocha ten, którego kochają tysiące…


Coś nowego ^^

Witajcie!
Jak dziś rano wspominałam- to będzie coś nowego. Nikt nawet o tym pomyśle nie wiedział, jedynie moja wyobraźnia :)
Jak ostatnio zauważyłam, czasem piszę posta o zapowiedzi, bądź już wydanej książce. Trochę to takie dziwne, bo zapowiedzi robię raz w miesiącu w kolażu. Więc, po co dodatkowo pisać jeszcze osobne notki ?
Czasami po prostu dowiaduję się o jakieś książce znikąd, a w zapowiedziach jej nie ma, więc strzelam taką notkę osobną. Czy to dobry pomysł ? Doszłam do wniosku, że nie za bardzo. I postanowiłam coś z tym zrobić (teraz pewnie się zastanawiacie, co szalonego wymyśliłam :P). Jako, że słoneczko grzeje, moja wyobraźnia sięga zenitu. W kilka chwil i cały zarys powstał.

A więc, nie trzymając was dłużej w niewiedzy...

Na blogu powstaje hm... kanał dyskusyjny: Pod LUPĄ.


O co w tym chodzi ? Minimum raz w tygodniu wstawiam do specjalnej zakładki nazwanej jak ten kanał coś co Wy czytelnicy, wraz ze mną weźmiemy pod lupę. Może to być zapowiedź książki, polecenie książki, ciekawostki, film, serial, akcja i wszystko co z książkami związane.
Pod taką informacją znajdzie się moja opinia, albo mała recenzja.
WY jako czytelnicy możecie wypowiadać się w danej "sprawie", oceniać, oświecać innych, albo na przykład wstawiać link do swojej recenzji w komentarzu.

Zobaczymy, jak pomysł się przyjmie :)
Jak na razie dniem, takiej dyskusji na pewno będzie piątek- zobaczymy, może wyjdą dwa takie dni... Czas pokaże :)

Jak to będzie wyglądało ? Wczoraj dostaliście przedsmak mojego pomysłu- mianowicie zapowiedź "Niewolnicy" i moją krótką opinię o książce. Myślę że ala tak będą pisane zapowiedzi  Co do innych tematów- zobaczymy.

Jeśli macie jakieś pomysły, czy chcielibyście omówić jakiś temat- piszcie. Z chęcią dowiem się co by Was interesowało.

Takie coś wydaje mi się fajnym i ciekawym pomysłem. Zobaczymy, jak wam się to spodoba :)

Kanał ten możecie odszukać (jak dam radę to zrobić) w menu bloga. Jakby ktoś przegapił jakąś notkę, tam się będą wszystkie pojawiały.

Wiem, że spodziewaliście się recenzji, ale kurczę blaszka pracuje nad wszystkim i czasu mi umyka nad tym najważniejszym. Obiecuje się poprawić!

Piszcie, czy pomysł wam się podoba, czy chcecie coś poprawić, albo możne coś jest niejasne, bo może i wyobraźnię mam, ale w słowa to ubrać ciężko. Na pewno udzielę odpowiedzi :)

A teraz banerek, który będzie się zawsze pojawiał przy takowych postach :

(Jeśli wam się ten pomysł podoba, możecie też umieszczać na swoich blogach)



Zapowiedź "Niewolnica" A.M. Chaudière

Autor: A.M. Chaudière 
Wydawnictwo: WFW 
Data wydania: 26 czerwca 2013 

Niewolnica



Opis:

Powieść zawiera wątki erotyczne. Piękna kobieta i dwaj niebezpieczni, kochający ją do szaleństwa mężczyźni. Arina – zniewolony mag, Azarel – Mag Aszarte i Severio – Gwardzista Akademii Morza Deszczów… Związki, które nie mają prawa przetrwać. Uczucie, które nie powinno się narodzić. Ludzie, którzy nie mogą się spotkać. „Niewolnica” to napisana z niebywałym rozmachem historia o miłości, zdradzie, sile przyjaźni, kobiecości, magii, nienawiści, seksie, dorastaniu, przeznaczeniu. Czytelnika całkowicie pochłonie świat magów, wampirów, czarownic, a także niewolników i ich panów. To całkiem nowy świat, nowy niewolniczy porządek, uprzedmiotowienie i zniewolenie, ludzkie pragnienie władzy nad drugim człowiekiem, sprawdzenia, na ile można upodlić i jak czerpać z tego przyjemność… To czas zakazanych uczuć i silnych emocji. Niespodziewane zwroty akcji, a także sugestywna fabuła wciągają tak bardzo, że ma się ochotę nieustannie śledzić losy bohaterów. A.M. Chaudiere wykreowała świat, którego nie chce się opuszczać.

Fragment książki do przeczytania tu- <klik>

Moja opinia:

Po przeczytaniu fragmentu zamieszczonego na stronie wydawcy, stwierdzam iż: podoba mi się pomysł na koncepcje. Nie jest to książka według szablonu, tylko coś zupełnie nowego i co za tym idzie ciekawego. Widać, że autorka stara się urozmaicić treść w barwne słowa. 

Samo imię Azarel kojarzy mi się z Aniołem Śmierci, więc widać że wszystko jest przemyślane i estetycznie wplątane w całość. Fragment, aż prosi by wziąć do ręki książkę- a chyba o to chodziło.
Po fragmencie widać, że nie jest to napisana książka, tylko napisana z rozmysłem i koncepcją powieść, w której nie ma miejsca na nudę.
Poza tym połączyć niewolnictwo, magię i Anioła śmierci ? Istna mieszanka bombowa 
Moja ciekawość tej książki intryguje mnie- pozytywnie oczywiście.

A wy co sądzicie o tej książce ?

Zapraszam również na Fan Page'a książki <klik>


Pozdrawiam!

Liebster Blog Award

Grafika zaczerpnięta z internetu
,,Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”

A więc zostałam nominowana do zabawy Liebster Blog Award :)
Za nominację dziękuję Pręguskowi z bloga 
http://kto-czyta-ksiazki.blogspot.com
Czas byście poznali parę faktów z mojego życia ^^
No to po kolei :P

1. Jesteś w stanie opisać siebie jednym słowem? 
Jednym słowem ? Wydaje mi się, że chyba nie- ale w kilku owszem: Zwariowana oraz szalona pasjonatka, uwielbiająca czytać, pełna radości i enerii, którą zaraża wszystkich naokoło, kawomaniaczka pomocna w każdej sprawie i Anioł Stróż półek z książkami :) Tak, zdecydowanie tak o mnie mówią przyjaciele ;P

2. Ulubiony zespół/wokalistka/wokalista/ oraz ich/ jej.jego piosenka? 
Moje foldery z muzyką są pełne różnorakiej muzyki od popu, aż do metaliki, czy rapu. Po prostu, gdy dana piosenka mi się podoba, to jej słucham. Bywa, że u jednego artysty spodoba mi się jedna piosenka- za to reszta nie :) Taka już jestem i koniec.
Ale mogę podać kilka piosenek, przy których zawsze piszę recenzję, czy jakiekolwiek zadanie pisemne- bo lepiej mi się myśli :P Za to, gdy czytam, nie lubię jak coś mnie rozkojarza ^^
A więc takie moje naj, to: Imagine Dragons - Demons, Alex Hepburn - Under [Ubóstwiam!!!], Pink - Try, Sofi de la Torre- Faster, Ewelina Lisowska- Jutra nie będzie, Macklemore & Ryan Lewis - Can't hold us, Evanescence oraz niedawno poznany Josh Groban (ale jak pisałam to naet 1/10 tego co mam w folderze)

3. Jakie masz inne zainteresowania prócz książek? 
Właśnie prze ilość zainteresowań dostałam przezwisko Szalona ^^
Zapytacie czemu ? Ponieważ, robię albo robiłam dużo rzeczy. Po prostu, gdy mam okazję czegoś spróbować, bez wahania się za to biorę :) Nieważne, czy za chwilę to rzucę, czy będę dalej się tym interesowała.
Ale z takich zainteresowań, które przetrwały już długo to uwielbiam jeździć na rowerze. Po części, musiałam skorzystać z tej opcji, bo to jedyny środek transportu u mnie ^^ Ale uwielbiam np. jeździć w góry, czy tak po prostu wsiąść, wziąć książkę i pojechać, gdzie mnie koła potoczą :)
Moim drugim zainteresowaniem "pielęgnowanym" od podstawówki jest malarstwo :) Czasem, lubię się wyżyć na kartce papieru :D Najbardziej lubię rysować ołówkiem, albo pastelami suchymi- farb nie cierpię.
Po drodze, malarstwa rozwijam się artystycznie tzw. wyszywam, szydełkuję, robię kartki, filcuję, sutarzuję, robię biżuterię, bawię się muliną, decoupaguję, haftuję itp.
Zdecydowanie do moich zainteresowań należy również kolekcjonowanie biżuterii :) No i zakładek.
No i jeszcze uwielbiam fotografować- co popadnie. Ale najbardziej naturę :)
Dobra wymieniłabym tu jeszcze multum rzeczy, ale nie będę się rozpisywała ;)

4. Jesteś szczęśliwa? 
Tak jestem szczęśliwa, choć czasami mam żal na cały świat i pytanie "dlaczego ja ?"do Tego u Góry, są to po prostu przeszkody, które muszę pokonać, by stać się w życiu silniejsza.
Na co mam narzekać? Korzystam z życia, rozwijam się... No dobra może mogę ponarzekać na brata, ale mimo to go kocham :) Z rodzicami się nie kłócę, za bogata nie jestem, ale jest mi to zbędne... Mam miłość rodziców, przyjaźń, zdrowie i nic więcej do szczęścia mi nie trzeba :)
Chyba, że ogromnej biblioteki ;P

5. Dobrze się uczysz/uczyłaś? 
Myślę, że tak. Właśnie skończyłam gimnazjum ze średnią 5,11, choć wiem, że i tak mogło być lepiej- nie narzekam. Testy gimnazjalne też poszły mi w miarę dobrze,  teraz tylko czekam jutra, by dowiedzieć się, czy dostałam się do tej szkoły, której chciałam. ^^
Z nauką nigdy problemu nie było- przychodzę do domu czytam, przychodziła 18 siadałam uczyłam się, 2h i znów czytałam książkę. Tylko koniec roku był trochu burzliwy, więc tej nauce poświęcałam więcej czasu.

6. Jakie jest Twoje największe marzenie? (opisz w jaki sposób chcesz je zrealizować) 
Marzeń mam trochę, ale takim największym jest chyba zakochać się z wzajemnością :) Bo nie ma nic piękniejszego, niż prawdziwa, szczera miłość. Niestety takowa zdarza się raz na milion, ale nadzieje trzeba mieć. Trzeba wierzyć w cuda, a nóż się uda ^^

7. Jesteś osobą tolerancyjną wobec muzyki? Tzn. nie masz nic do tego jeżeli Ty słuchasz metalu, a ktoś inny disco-polo czy raczej wolisz te osoby demoralizować?
Tak jak pisałam, sama słucham gammy różnych odłamów muzyki, wiec dlaczego miałabym demoralizować innych ? Ludzie są różni i nie każdy lubi to samo- każdy z nas jest inny i trzeba to uszanować. Może akurat słuchamy innej muzyki, ale w innej dziedzinie mamy takie same gusta? Dlatego nie mogę nigdy pojąć co wyprawiają kibice różnych drużyn sportowych...

8. Co sądzisz o programach typu talent show np. Must Be The Music, Mam Tamlent, itp.? 
Bardzo lubię oglądać tego typy programy. Jest to jedna z tych rzeczy, za co lubię telewizję, bo dzięki takim programom, ktoś może spełnić swoje marzenie, może zaistnieć na polskim rynku, czego sam by nie osiągnął. Myślę, że takich programów powinno być dużo, a np. ściągnąć takie głupoty jak Trudne sprawy, Szpital, Dlaczego ja? jest to według mnie marnowanie czasu telewizyjnego, ale to moje zdanie.

9. Ulubiony film? 
Tak i tu znów jest problem, bo jest ich kilka :) Ale takim, do którego często wracam i rozmyślam jest Szkoła uczuć (film na podstawie książki). Jest to film, przy którym za każdym razem płaczę, choć znam go już na pamięć :) Ma w sobie głębszy filozoficzny sens a przede wszystkim jest ponadczasowy.

10. Lubisz zwierzaki? 
Bardzo lubię zwierzęta. Szczególną miłością darzę psy, bo mam jednego :) Nazywa się Nikuś i jest czarno-białym kundelkiem. Ogólnie od małego miałam dużo psów, jeden nawet nauczył mnie chodzić, wpierw na czworakach, a potem na dwóch nóżkach :) W przyszłości, jak będę mieć swoje mieszkanko, chcę sobie kupić haskiego, bo strasznie mi się ta rasa podoba.

11. Jakie masz plany na wakacje?
Odpoczynek. Chce w końcu mieć trochę spokoju od książek, które MUSZĘ czytać a zająć się takimi, które CHCE czytać.
Swoje wakacje spędziłam nad morzem w czasie końcówki roku szkolnego, więc teraz będę siedziała w domku i korzystała ze słoneczka :)
Ahh no i w planie na wakacje przewiduję zero słodyczy ^^ Trzeba pokazać figurę w szkole średniej ;)
No i oczywiście w planach mam napisanie trochę recek dla Was, bo w roku szkolnym niestety  krucho było :/
Zobaczymy jak mi wyjdzie.

Okej jakoś przebrnęłam, przez te 11 pytań. Niektóre odpowiedzi mi naprawdę obszerne wyszły, ale byłam szczera- jak zawsze :)
A jeśli macie jeszcze jakieś pytania, albo coś was interesuje jeszcze- pytajcie :) Postaram się udzielić odpowiedź.

Blogi, które nominuję:
http://waniliowe-czytadla.blogspot.com

Pytania:
  1. Co sprawiło, że zaczęłaś/zacząłeś czytać książki ?
  2. Twoja ulubiona potrawa to... ?
  3. Oglądasz/Oglądałeś/łaś jakiś ciekawy serial wart polecenia ?
  4. Masz jakąś ulubioną bajkę z dzieciństwa ?
  5. Którą porę roku najbardziej lubisz ?
  6. Gdy kupujesz książkę kierujesz się opisem, okładką, poleceniami, czy czymś innym (czym) ?
  7. Co lubisz robić w wolnym czasie, oprócz czytania ?
  8. co robisz gdy łapie Cię tzw. kac książkowy, masz jakieś metody pozbycia się go ?
  9. Wolałbyś/Wolałabyś koniec świata, czy zniknięcie wszystkich książek ?
  10. Jakie masz plany na przyszłość ?
  11. Czym się kierowałeś/kierowałaś zakładając własnego bloga ?

Pozdrawiam!